Widzisz posty wyszukane dla hasła: Licencja na przewóz osób





Temat: Elektrowoz 1822


| BTW - mając niezły tabor trakcyjny PTKom nie przyszłoby do głowy np.
| wydzierżawienie od kogoś wagonów i konkurowanie z PKPICem np. na
trasie
| Katowice - Warszawa (-Gdynia) ? ;)

| Nie wiem czy maja licencje pasazerska.
| Ale gdyby mieli to mogliby byc konkurencja nawet
| dla BWE... (przy okazji - BWE jezdzi na 2 systemowcu BR180?
| Do samej Wawy czy tylko przez granice?)

Takie małe sprostowanie, to już przez granicę nie jeżdżą BR180, tylko
E371,
własność: CD), BR232 (własność: DB), SU45 (z EN i pociągami z Rosji) i
ET22
(towarowe).


Wydający lokomotywę do obsługi poc pasażerskiego nie musi miec licencji na
przewóz osób
Wiec PTKiGK Śmiało lok 1822 moze obługiwać expkresy na linii CMK, w ieć
konkurencja dla CARGO rośnie. Nie wiadomo tylko jednego czy 1822 jest juz
dopuszczona do ruchu po próbach i testach
MAX

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Elektrowoz 1822


Wydaj±cy lokomotywę do obsługi poc pasażerskiego nie musi miec licencji na
przewóz osób


Tak, wystarczy mieć licencję na udostępnianie pojazdów trakcyjnych.


Wiec PTKiGK ¦miało lok 1822 moze obługiwać expkresy na linii CMK, w ieć
konkurencja dla CARGO ro¶nie.


Może. PTK może również uruchomić swój ekspres, jeżeli będzie miało czym.
PTK ma licencję na przewóz osób od 10.11.2004


Nie wiadomo tylko jednego czy 1822 jest juz
dopuszczona do ruchu po próbach i testach


ZTCW to jeszcze nie, ale już pod własnymi patykami jeździła.

Pozdrawiam
Piottr

Zobacz resztę wiadomości



Temat: SKM dostała szynobusy, których nie może mieć


Sprawa jest w powijakach, z SKPL nie wyszlo, ale  
chodzi
o sam sens rozmowy.


Krótko mówiąc facet dużo się od Ciebie dowiedział :)


- Aha, no dobrze. Ale jaka oni maja ta licencje?
- No na przewoz osob.
- No dobrze, ale jaka?
- Jak to jaka? Licencje na przewoz osob na terenie Rzeczypospolitej  
polskiej.
- No ale to ona przeciez musi byc jakos ograniczona! To jest niemozliwe.  
Chyba na
konkretny obszar albo linie maja?


Żeby tylko na to nie wpadli ;)

Zobacz resztę wiadomości



Temat: [pr] Ze Szczecina do Berlina nie po kolei

Użytkownik "Piottr" <pio@onetUsunTo.plnapisał w wiadomo ci


Prywatny - OME, czyli Connex -  już próbował przyj ć do Szczecina. Po
polskiej stronie przewozy miał firmować PTKiGK Rybnik, który na tę okazję
wykupił nawet licencję na przewóz osób.
W zeszłym rozkładzie na chwilę pojawił się jeden nocny pociąg do
Neubrandenburga, ale został pogoniony, m.in. ponieważ UTK nie wydało OME
homologacji na nowoczesnego Talenta  i prywatny sobie odpu cił walkę z
wiatrakami.


A jak to wła nie wygląda bo na rozkładzie jest napisane ze dojezdza do
szczecina tylko od stacji Grambow jest przy godz odjazdów jaka  gwiazdka i
wytłumaczenie "schienenersatzverkehr" co to znaczy??

Zobacz resztę wiadomości



Temat: A może by tak zamiast Kaliningradu...


Grzegorz Kapusta napisał(a):
Na takie coś, to w każdej chwili bym jechał :)
Jakaś t448 lub sm42 z któregoś PTKu, wagonik i jazda ;-)


Dokładnie. Skoro się dało pojechać z ryflami Dina i lokomotywą Rail Polska,
to tym bardziej powinno się dać pojechać z lokomotywą i wagonami PTK Rybnik,
który ma już licencję na przewóz osób! Tylko pozostaje kwestia ceny dostępu
do infrastruktury PLK.
Podejrzewam że PTK byłby bardzo chętny na taką imprezę, chociażby tylko po
to, żeby tę licencję skonsumować.

Pozdrawiam
PioTTr

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Najdłuższy pociąg świata
Użytkownik "Wojciech 'Wheart' Penar" <whe@NOSPAM.box43.plnapisał w
wiadomości


Z jednym zastrzeżeniem - wymieniony na kapslu skład można liczyć też
jako pasażerski! Za jedyne 5$ od głowy można się przejechać (700km, 12h
jazdy) na wierzchu wagonu z rudą (tak, sprzedają na to bilety!)...


Moze w podobny sposob LHS zrobilby uzytek ze swojej licencji na przewoz osob
;-)

Pedro

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Wielkopolskie PKP czeka reforma
Użytkownik "Grzegorz Kapusta" <tra@cashflow.com.pl_USUN_TOnapisał w
wiadomości


Niech dotrze do samorządowców, że za 3 mln miesięcznie
+ wpływy z biletów można zorganizować sensowną komunikację
kolejową w województwie, a przynajmniej znacznie lepszą niż
ta co jest teraz.


zwlaszcza ze MPK Poznan dostal licencje na przewoz osob w transporcie
kolejowym. Co najwazniejsze-wazna jestona nie tylko na "Maltanke". Moze ktos
z Urzedu Marszalkowskiego i MPK pomysli nad obsluga linii np. do
Wolsztyna,Wagrowca?
Chyba samorzadu nie stac na trwonienie pieniedzy....
P.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Wielkopolskie PKP czeka reforma


zwlaszcza ze MPK Poznan dostal licencje na przewoz osob w transporcie
kolejowym. Co najwazniejsze-wazna jestona nie tylko na "Maltanke". Moze
ktos
z Urzedu Marszalkowskiego i MPK pomysli nad obsluga linii np. do
Wolsztyna,Wagrowca?


Mozesz rozwinac mysl albo ja podlinkowac?

tg

Zobacz resztę wiadomości



Temat: MBxd2-212 prawie gotowy
Po pierwsze to serdecznie gratuluję PTMKŻ otrzymania licencji na przewóz
osób i towarów. Jesteście pierwsi spośród "naszych" :)

Użytkownik "Wojciech Lemański" <wojlemaWYTNI@poczta.onet.plnapisał w
wiadomości


Jeżeli wszystko przebiegnie zgodnie z planem 212 poprowadzi
pociągi weekendowe już w najbliższą sobotę i niedzielę.


Ojej... Muuuszę, muuszę go zobaczyć w akcji, a tu do końca wakacji już tak
niewiele czasu....
Pamiętam jak kiedyś ciągał po dwa letniaki...
Szczególnie krzyżowanie w Jantarze chciałbym zobaczyć....

Pozdrawiam i  do zobaczenia niebawem
Piottr

Zobacz resztę wiadomości



Temat: [GKW] Licencja


Z przyjemnoscia zawiadamiam, ze Stowarzyszenie Gornoslaskich Kolei
Waskotorowych otrzymalo licencje na przewoz osob koleja.

Licencja nr WPO/108/2005 z dnia 25 maja 2005.


Gratulacje. Mamy wiec juz 11 operatora, który prowadzi przewozy na waskim
torze!

Pozdrawiam
Krzysztof Zientara
www.koleje.wask.pl

Zobacz resztę wiadomości



Temat: [GKW] Licencja
Adam Gerstman <gerstWYTNI@interia.plnapisał(a):


Ile kosztowała SGKW licencja na przewóz osób, którą otrzymaliście z Urzędu
Transportu Kolejowego ?

Czy opłata za wydanie licencji wynosi 1750 euro w przeliczeniu na złote wg
kursu średniego NBP z dnia przyznania licencji ?


Piotr nie szalej - już Ci przeciże PAweł odpowqiedział na forum TOZKiOS, SGKW
i PSMK.
Pozdr.
CAr.



Ps. Ja już chłopakom pogratulowałem kilka dnie temu :-D

Zobacz resztę wiadomości



Temat: [GKW] Licencja


Piotr nie szalej - już Ci przeciże PAweł odpowqiedział na forum TOZKiOS, SGKW
i PSMK.
Pozdr.
CAr.


Chciałem się tylko jeszcze raz upewnić.

Słyszałem podobno, że PSMK również się stara o przyznanie licencji na przewóz
osób.

Czy to prawda ?

Można spytać, do czego potrzebna jest Wam taka licencja ?

Zobacz resztę wiadomości



Temat: [GKW] Licencja


| Słyszałem podobno, że PSMK również się stara o przyznanie licencji na      
| przewóz osób.

Stary pohamuj się dobrze? NA razie o nic takiego sie nie ubiagamy...
Pozdr.
CAr.


Nie ?
A co miały znaczyć te słowa: "Pawle przyjmij najszczersze gratulacje
osiągnięcia tego, do czego my w Skierniewicach się dopiero przymierzamy. Btw
ciekawe jaką minę będzie miał Płaszczak jak się dowie..."

Podaje link do wątku dla zainteresowanych -  
http://www.wiara.webd.pl/tozk/viewtopic.php?t=256

Czekam na wyjeśnienia.

I pozdrawiam serdecznie

Zobacz resztę wiadomości



Temat: [Ełk]Koniec pirackich przewozów

spp <s@op.plnapisał(a):

| Dziękuję za wyjaśnienie.

Szkoda, że nie będę mół ich sobie wpisać do sprawozdania :-D jako
popularyzację badań geograficznych :-D.

Pozdr.
CAr.


Urząd Transportu Kolejowego wydaje licencje na przewóz osób na kolejkach
wąskotorowych.
Ale czy wszyscy już posiadają taką licencję od UTK ?
Mam tu na mysli np. Starachowicką Kolej Wąskotorową.
Z tego co się orientuje cały czas jest w odbudowie.
Jesli cały czas trwają na niej prace budowlane (np. porządkowanie w szopie,
wyjazdy na szak w celu uzupełnienia skradzionych śrób, szyn itd.),
to UTK nie wolno wystawić koncesji na przewozy osób tą wąskotorówką.
Można zatem rozumować, że w tamtym roku woziła ludzi nielegalnie.
Nie wiem także, czy np. jak nastąpi wykolejenie na trasie wąskotorówki, to
czy na wypadek takiego zdarzenia są ubezpieczeni właściciele zarządzający
kolejką wąsk.
Czy nie ponosi to za sobą takich konsekwencji, jak np.
- dodatkowa kontrola przez UTK,
- cofnięcie licencji,
- kary finasowe
Z tego co pamiętam, to w zeszłym roku na Starachowickeij Kolei Wąskotorowej
miało miejsce wykolejenie pociągu, wiozącego turystów w kierunku Lipia.
Na szczęście nikomu nic się nie stało, ale trzeba dmuchać na zimne.
Nigdy nic nie wiadomo.

lub

Zobacz resztę wiadomości



Temat: [Ełk]Koniec pirackich przewozów


| spp <s@op.plnapisał(a):

| Dziękuję za wyjaśnienie.

| Szkoda, że nie będę mół ich sobie wpisać do sprawozdania :-D jako
| popularyzację badań geograficznych :-D.

| Pozdr.
| CAr.


Urząd Transportu Kolejowego wydaje licencje na przewóz osób na kolejkach
wąskotorowych.
Ale czy wszyscy już posiadają taką licencję od UTK ?
Mam tu na mysli np. Starachowicką Kolej Wąskotorową.
Z tego co się orientuje cały czas jest w odbudowie.
Jesli cały czas trwają na niej prace budowlane (np. porządkowanie w szopie,
wyjazdy na szak w celu uzupełnienia skradzionych śrób, szyn itd.),
to UTK nie wolno wystawić koncesji na przewozy osób tą wąskotorówką.
Można zatem rozumować, że w tamtym roku woziła ludzi nielegalnie.
Nie wiem także, czy np. jak nastąpi wykolejenie na trasie wąskotorówki, to
czy na wypadek takiego zdarzenia są ubezpieczeni właściciele zarządzający
kolejką wąsk.
Czy nie ponosi to za sobą takich konsekwencji, jak np.
- dodatkowa kontrola przez UTK,
- cofnięcie licencji,
- kary finasowe
Z tego co pamiętam, to w zeszłym roku na Starachowickeij Kolei Wąskotorowej
miało miejsce wykolejenie pociągu, wiozącego turystów w kierunku Lipia.
Na szczęście nikomu nic się nie stało, ale trzeba dmuchać na zimne. Nigdy nic
nie wiadomo.

 lub

Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Zobacz resztę wiadomości



Temat: [Ełk]Koniec pirackich przewozów

Użytkownik "M62 Bęben z Tajgi" <piotr.vtgWYTNI@poczta.fmnapisał w
wiadomości | Urząd Transportu Kolejowego wydaje licencje na przewóz osób na kolejkach
| wąskotorowych.
| Ale czy wszyscy już posiadają taką licencję od UTK ?
| Mam tu na mysli np. Starachowicką Kolej Wąskotorową.

powtorz łosiu z 20 razy.
a nuż ktoś ci odpowie...a moze jednak nie?
z tego co slyszalem masz bana na forum dot. SKW, moim zdaniem calkiem
slusznie.


 Warto by dodać, dlaczego dostał bana :)
Otóż kolega piotr.vtg alias tajgatrommel,alias HFka alias Bęben z Tajgi
alias...... (dużo tego było)   rozmawiał na forum SKW sam z sobą, tzn z
jednego kompa wysyłał odpowiedzi na swoje własne głupawe posty , w
stylu "słuchajcie, bo dwa razy nie będę powtarzał"
No jak ktoś ma takie kompleksy, to nie dziw, że mu się kolejka wykoleja na
trasie do Lipia ;)

 Pozdraw

MP

Zobacz resztę wiadomości



Temat: [wask] By³a koncesja, nie ma licencji


Czy operator tej kolei rzeczywiscie tej licencji nie ma, a jesli nie
ma, to jest szansa, ze ja dostanie?

Jak to wplywa na inne linie jezdzone przez tego samego opeeratora?

Jak - jesli w ogole - poradzili sobie ze z problemem inni operatorzy?


Trzeba sie ubiegac o licencje zgodnie z ust. z dn. 28 marca 2003 roku o
transportcie kolejowym i odpowiednych rozp.

Inni sie ubiegali: patrz www.utk.gov.pl i tam komunikaty, wydane licencje

Dotychczas otrzymywaly ok. 40 firm licencje, na przewóz osób m.in. PKP PR, PKP
IC, PKP WKD, PKP SKM, Znin, Piaseczno, Gniezno...

Serdecznie pozdrawiam, M. Kremmer

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Pociąg osobowo-towarowy.
Problemem oczywiście będzie dogadanie się


twardogłowych z róznych spółeczek pekapowskich co do realizacji takich
przewozów. Niedasie?


Swego czas jezdzily takie pociagi pocztwo - bagazowe, zkladajace sie z kilku
bagazowek, a czasami jeszcze Gbs-ow. Pamieteam owczesne dyskusje pod haslem,
czy nie moglyby przewozic takze kilku wagonow osobowych ;-)))
Owczesne wladze PKP przekonywaly, ze pociagi te sa wysoce dochodowe. Kilka
lat temu widzialem jakas tabele ze struktura przychodow PKP w
segmencie "pasazerskim", z ktorej wynikalo, ze przesylki bagazowe i
ekspresowe przynosza kilkanascie procent przychodow.

Ale to sie skonczylo - w tej chwili nawet pasazer nie moze "nadac bagazu" -
nie wiem dokladnie dlaczego, ale podejrzewam, ze chodzi tu o zakres licencji -
 PKP PR ma licencje na przewoz osob, a nie rzeczy. Inny rezim prawny, wiec
bedzie pewnie cala masa ludzkiow, ktorzy stwierdza, ze "niedasie".

Marcin

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Pociąg osobowo-towarowy.


Ale to sie skonczylo - w tej chwili nawet pasazer nie moze "nadac
bagazu" -
nie wiem dokladnie dlaczego, ale podejrzewam, ze chodzi tu o zakres
licencji -
 PKP PR ma licencje na przewoz osob, a nie rzeczy.


Marcinie, PR, IC oraz WKD posiadaja licencje na przewoz rzeczy, wiadomo
jednak, ze lepiej wykazac, ze cos jest niedochodowe... albo ze centrala nie
pozwala.
pzdr
P.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Jakie minimum żeby się opłaciło?


Czy takie coś jest możliwe do zrealizowania? Czy to tylko mrzonka...?


W obecnej sytuacji prawnej niestety mrzonka.
Po pierwsze musisz uregulować sprawy własnościowe torowiska, to znaczy albo
je kupić od PKP PLK po cenie rynkowej, albo namówić samorząd do przejęcia i
oddania w użytkowanie, albo wreszcie zostać przewoźnikiem kolejowym (to
musisz zrobić i tak, sama licencja 8000 zł) i płacić PKP  PLK najpierw za
otwarcie linii (zapewne kilkaset tysięcy złotych) a potem za kady pociąg
przejeżdżający po niej.

Jeżeli kupisz używany tabor z innego kraju, będziesz musiał mu wyrobić
homologację. Będzie Cię to kosztowało zapewne więcej, niż zapłacisz za ten
pojazd. A i to nie jest oczywiste, czy ją dostaniesz, ponieważ SKM 3M buja
się już parę miesięcy z tymi samymi pojazdami, ktore już raz zostały kupione
do Polski, a co dopiero mówić o serii, której jeszcze nigdy u nas nie było.

Jak lubisz horrory poczytaj sobie ustawę o transporcie kolejowym i
rozporządzenia do niej, szczególności to o kosztach czynności wykonywanych
przez UTK. Odechce Ci się nawet myśleć o czymś takim.

Jak myślisz, dlaczego takie duże, prężne i bogate firmy jak CTL, PCC i PTK,
pomimo, że uzyskały licencję na przewóz osób, nie kupiły jeszcze żadnego
taboru pasażerskiego spoza polski?

Pozdro
Piottr

Zobacz resztę wiadomości



Temat: drezynki w Karpaczu stanęły


Zanim zaczniecie kogoś opluwać zapytajcie o powody postoju.
Najpoważniejszym jest niedopełnienie formalności. Czyli krótko mówiąc
papiery, jakie musi mieć każdy użytkownik szlaku. O nich niech wspomną
drezyniarze, którzy z tym walczą, ale je robią. Ci Państwo ich nie
załatwiali a pełnili rolę przewoźnika- ludzi za kaskę.


He, tez jestem ciekaw, jakie dokumenty musi miec firma zajmujaca sie
przewozoem ludzi na drezynach...
Licencje na przewoz osob?? chyba nie....
Swiadectwo typu? mozliwe ze powinno byc, ale czy na drezyny reczne??
Prosze o uswiadomienie
P.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: drezynki w Karpaczu stanęły


He, tez jestem ciekaw, jakie dokumenty musi miec firma zajmujaca sie
przewozoem ludzi na drezynach...
Licencje na przewoz osob?? chyba nie....
Swiadectwo typu? mozliwe ze powinno byc, ale czy na drezyny reczne??
Prosze o uswiadomienie


Podobna sytuacja była kilka lat temu na Kolejce Bieszczadzkiej. Kiedyś można
było za kase przejechać sie drezyną cztero lub dziesięcio-osobową. niestety
teraz z powodu istniejących przepisów nie można

GN

Zobacz resztę wiadomości



Temat: 1822 niedziela Rozkład
5 Oct 2006 12:40:53 +0200,  użyszkodnik "Marek Chmurski"
<marcusbru@poczta.onet.plnapisał:


A do Kolegi jest prośba z mojej strony, aby nie wrzucać tak zredagowanej
informacji na pkm, bo to dezorientuje ludzi i jednocześnie zakłóca pracę innym
(Pani z PTKiGK była wyraźnie podirytowana).


a moja uwage przykuło pewne zjawisko socjologiczne, a mianowicie
zainteresowanie w/w imprezą. Nikt nigdzie nie ogłaszał zainteresowanie
było na tyle spore żeby liczbą telefonów uprzykrzyć komuś życie

Może by tak marketoidzi z PTKiGK+InterCity pomyśleliby o
zorganizowaniu podobnej wycieczki w przyszłości dostępnej dla każdego
chętnego na zasadach komercyjnych, w końcu licencje na przewozy osób
posiadają.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: 1822 niedziela Rozkład
futszaK napisał(a):

Może by tak marketoidzi z PTKiGK+InterCity pomyśleliby o
zorganizowaniu podobnej wycieczki w przyszłości dostępnej dla każdego
chętnego na zasadach komercyjnych, w końcu licencje na przewozy osób
posiadają.


Zaszło chyba jakieś nieporozumienie:
Przecież zgodnie z informacją ze strony
http://www.ptkigk.com.pl/news/061008.htm
wycieczka turystyczna PTK Rybnik jest dostępna dla każdego.
Inną sprawą jest to, że to tylko 3 wagony... :(

Zobacz resztę wiadomości



Temat: 1822 niedziela Rozkład
Dnia 05-10-2006 o 18:48:45 wafitek <w@poczta.onet.peelnapisał(a):


futszaK napisał(a):
|  Może by tak marketoidzi z PTKiGK+InterCity pomyśleliby o
| zorganizowaniu podobnej wycieczki w przyszłości dostępnej dla każdego
| chętnego na zasadach komercyjnych, w końcu licencje na przewozy osób
| posiadają.

Zaszło chyba jakieś nieporozumienie:
Przecież zgodnie z informacją ze strony  
http://www.ptkigk.com.pl/news/061008.htm
wycieczka turystyczna PTK Rybnik jest dostępna dla każdego.
Inną sprawą jest to, że to tylko 3 wagony... :(


No i taka drobnostka:
"Z przykrością informujemy, iż wszystkie miejsca w pociągu są już zajęte.
Serdecznie zapraszamy na kolejne nasze imprezy kolejowe."

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Jak wygląda sytuacja z Koleją Nadwiślańską??
zyrafa@poczta.onet.pl napisał(a):


A tu? http://www.utk.gov.pl/pstr/pdf/licencje.pdf
Proszę zwrócić uwagę na pozycję 19 :)


Może niezbyt wyraźnie napisałem, ale chodzi mi o licencję na przewóz osób. A
tego PCC nie ma... Że PCC ma licencję to wiem :-D. W końcu jestem mgr od kolei
przemysłowych na Górnym Śląsku :-D.
Pozdr.
CAr.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Jak wygląda sytuacja z Koleją Nadwiślańską??
archi.r napisał(a):

Czy orientuje się ktos jak wygląda sytuacja z koleją nadwislańską, pasażerską
firmą należącą do PCC Rail Szczakowa??
Mieli podpisać jakąś umowę z województwem Zachodniopomorskim.
Czy do tego doszło?? Jak sie ułożyły rozmowy z innymi województwami??
Jak z taborem w tej firmie?? Mają coś, a może będą pożyczać od Niemców??
Kiedy zamierzają wystartować??
Może wie ktoś gdzie znaleść więcej informacji o tym przedsiewzięciu??

Pozdro.


Warto dodać, iż ostatnio licencję na przewozy osób dostała również firma
wydzielona z CTL - CTL Express.
Pozdrawiam

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Jak wygląda sytuacja z Koleją Nadwiślańską??
Ariel Ciechański (z pracy) napisał(a):

archi.r <rymszartWYTNI@op.plnapisał(a):

| Kiedy zamierzają wystartować??

Zacznijmy od tego,że w wykazie na stronie UTK wśród posiadaczy licencji na
przewozy pasażerskie nie mogę się doszukać ani PCC Rail Szczakowa ani tym
bardziej Kolei Nadwiślańskiej... Czyzby kolejny pic na wodę??
Pozdr.
CAr.


Informacje zamieszczone na stronie UTK nie są aktualne.
PCC Rail Szczakowa ma licencję na przewozy osób, tak samo jak i CTL.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Jak wygląda sytuacja z Koleją Nadwiślańską??
Dnia Tue, 29 Nov 2005 15:18:35 +0000,
=?ISO-8859-2?Q?Ariel_Ciecha=F1ski_(z_pracy)?= napisal/a:


Może niezbyt wyraźnie napisałem, ale chodzi mi o licencję na przewóz
osób. A tego PCC nie ma... Że PCC ma licencję to wiem :-D. W końcu
jestem mgr od kolei przemysłowych na Górnym Śląsku :-D. Pozdr.
CAr.


ale z tego pliku wize, że CTL ma podspółki nie tylko CTL Express ale
także CTL Regio. Jakieś analogie do PKP;) tylko ciekawe kiedy coś
uruchomią.....

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Francuski gigant bedzie konkurentem PKP
=?ISO-8859-2?Q?Ariel_Ciecha=F1ski_(z_pracy)?= <ls40.SKA@gazeta.plnapisał(a):


Nie ma, ale już nie musi. Wg wykazu na stronie UTK w ubiegłym roku została
cofnięta mu licencja (prawdopodobnie w wyniku nie podjęcia działalności).


No więc prostuję - cofnięta została jedynie licencja na kolejowe przewozy
rzeczy. Licencja na przewóz osób nadal obowiązuje. Wydawało mi się, że cofnęli
obie, ale faktycznie tylko jedną.
Pozdr.
CAr.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Francuski gigant bedzie konkurentem PKP
Użytkownik "Ariel Ciechański (z pracy)" <ls40.SKA@gazeta.plnapisał w
wiadomości


No więc prostuję - cofnięta została jedynie licencja na kolejowe przewozy
rzeczy. Licencja na przewóz osób nadal obowiązuje. Wydawało mi się, że
cofnęli
obie, ale faktycznie tylko jedną.


Skąd zatem taka niekonsekwencja w postępowaniu UTK? Skoro przewoźnik nie
podjął działalności w żadnym zakresie (ani przewozu rzeczy, ani osób) to
dlaczego cofnięto tylko jedną z licencji?

Pedro

Zobacz resztę wiadomości



Temat: 1822-002


White Power  napisał(a):
przydało by się też działanie w przewozach
człowieków;)


Obawiam się, że na to przyjdzie nam trochę poczekać. No chyba że
kolejne województwo rozpisze przetarg na organizację przewozów na jego
terenie, do którego mogłoby wystartować PCC, czy też np. PTKiGK Rybnik
(który też ma licencję na przewozy osób). Bo w otwarcie komercyjnej
linii przez tych przewoźników jak na razie nie wierzę...

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Kilka pytań w związku z usamorządowieniem PKP PR
pikacz@op.pl pisze:


Czy PKP PR w razie gdyby miały odpowiedni tabor będą mogły uruchamiać
konkurencyjne do IC przewozy dalekobieżne pociągami przyspieszonymi?


Co znaczy "będą mogły"? Licencję na przewóz osób mają, więc dlaczego miałyby
nie móc? Problem jest tylko taki, że niedasie - tak jak dotąd na Warszawa -
Gdynia, Warszawa - Poznań, CMK... Trzeba było udowodnić ludziom, że "chcą"
jeździć IC.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Kilka pytań w związku z usamorządowieniem PKP PR
Eli <elizeo43wywa@wp.plnapisał(a):


Co znaczy "będą mogły"? Licencję na przewóz osób mają, więc dlaczego
miałyby
nie móc? Problem jest tylko taki, że niedasie -


Problem będzie taki , iż jak samorządy sfinansują sobie połączenia
międzywojewódzkie to pojadą. Przykład SŁONECZNEGO. Bo obecnie
międzywojewódzkie dotowane są przez MI

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Nie będzie połączeń do Czech.
vt624 napisał(a):


Czyli zakladajac - czysto hipotetycznie - ze mam swoj tabor, to broszka
im do tego?


Każdy przewoźnik posiadający licencję na przewozy osób i tabor
dopuszczony przez UTK ma prawo zamówić uruchomienie pociągu
pasażerskiego w PKP PLK.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Muzeum Kolejnictwa ma licencję na przewozy osób!!!
A dokładnie od 22.04.2005 r. Bez licencji pozostają już tylko SGKW (ponoć
niedługo ;-)), FPKW, TSOZK (Rudy) oraz Świętokrzyska KD. Ponadto na liście
obecnie 58 przewoźników nie ma także operatorów kolei leśnych w woj.podlaskim
i operatora kolei parkowej w OStrowie Wlkp.
W każdym razie tak czy siak wypada pogratulować placówce, której większość
oddziałów nomen omen mieści się przy ul. Towarowej...

Pozdr.
CAr.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: licencje


Użytkownik "witek nawrocki" wrote:
Na stronie utk
http://www.utk.gov.pl/pstr/pdf/licencje.pdf

ukazała się zaktualizowana lista przewoźników, z której wynika, że
licencje
na przewóz osób otrzymały spółki CTL Express


CTL pozazdrościł PKP ilości spółek?


Dolnośląskie Linie
Autobusowe.


I co, Neoplanami po torach będą jeździć? :P

pozdr

Zobacz resztę wiadomości



Temat: licencje
witek nawrocki <karadrasSKASU@gazeta.plnapisał(a):


Na stronie utk
http://www.utk.gov.pl/pstr/pdf/licencje.pdf

ukazała się zaktualizowana lista przewoźników, z której wynika, że licencje
na przewóz osób otrzymały spółki CTL Express i Dolnośląskie Linie
Autobusowe.


A przypadkiem w tych firmach nie ma udziału Connex ?

Zobacz resztę wiadomości



Temat: [Lubuskie] PKP vs Marszałek


Gdyby udało sie rozbić monopol PLK....


Rozmawiałem dziś z kolegą (nie MK) na temat sytuacji w lubuskim. Opowiadałem jak
by to było wspaniale, gdyby prywatni przewoźnicy jeździli szynobusami marszałka,
na co on odparł że będą ich z byle powodu przetrzymywać pod semaforami. Z tego
co wiem, tak właśnie traktowano Lubuską Kolej Regionalną. Czyżby scenariusz miał
się powtórzyć?

Jedynym przewoźnikiem (nie PKP) z Zielonej Góry, który ma licencje* na przewóz
osób jest PKS. Mam nadzieję że Marszałek się z nimi dogada (lub np. Polska
Miedzią). Z tego co pamiętam Gazeta Lubuska pisała że Marszałek rozmawia z
jakimś przewoźnikiem, więc nadzieja jest.

Załóżmy że PKS będzie woził ludzi szynobusami. Mi przychodzą na początek 3
problemy z jakimi mógłby się spotkać:

- brak maszynistów (ale zawsze można zatrudnić)
- brak mechaników (można zatrudnić) i zaplecza (trochę gorzej)
- gdzie nocować szynobusy (może bocznica jakiegoś zakładu przemysłowego?)

eh, poniosła mnie trochę wyobraźnia...

* http://www.utk.gov.pl/pstr/pdf/licencje1.pdf

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Aron, przyznaj sie


| setk ludzi których wasze busy nigdy nie przewiozą
| w skali województwa jesteście MARGINESEM

Ten "margines" kupuje najnowsze modele Sprinterow, tak wychodzi na
konkurowaniu z PKP
buahahahahahahahahahaahahaha


ciekawe że tylko w lubelskim pseudo busiarze kupują nowe sprintery a wszędzie
indziej jeżdżą zgniłymi syfami
tak więc chrzanisz jak zwykle - a o jeździe sprinterem jako pasażer busa możesz
sobie pomarzyć


| Prędzej zaczną się kontrole warunków podróży w busach
| I może ktoś się wam pseudo transportowcom w końcu dobierze do d...

Takie kontrole sa od dawna i nikt sie busiarzom nie dobiera do d... bo
nie ma sie do czego dobrac.


To ciekawe dlaczego np. w Wałbrzychu cofnieto już nie jedną licencje na przewóz
osób - i bardzo dobrze że tak się dzieje bo takich syfiarzy jak wy trzeba gnębić
wszelkimi dostępnymi sposobami


| Tyle że lokalna linia do Parczewa to nie całe PKP które dotowane i tak będzie

przyjdzie recesja ( bo musi przyjsc predzej czy pozniej), rzadowi
zabraknie na emerytury to i pociagi przestanie dotowac.


przyjdzie recesja zginłe busy rozlecą się do końca a PKP dostanie kolejne
miliony dotacji
i co wy możecie marni pseudo transportowcy - pisać pierdoły na pmk ,pisać ,pisać
,pisać...

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Aron, przyznaj sie
On 17 Kwi, 10:54, wojsko_pols@vp.pl wrote:


ciekawe że tylko w lubelskim pseudo busiarze kupują nowe sprintery a wszędzie
indziej jeżdżą zgniłymi syfami
tak więc chrzanisz jak zwykle - a o jeździe sprinterem jako pasażer busa możesz sobie pomarzyć


Czyli nie wierzysz, ze w lubelskim busiarze maja nowe Sprintery?
dawno sie tak nie usmialem


To ciekawe dlaczego np. w Wałbrzychu cofnieto już nie jedną licencje na przewóz
osób


tez mnie to dziwi, bo taki np. PKS Gdansk nadal ma licencje mimo
wypadku na Kartuskiej i PKP ma nadal licencje po Otloczynie
Co musieli busiarze zrobic w Walbrzychu zeby im cofneli licencje to ja
nie wiem

- i bardzo dobrze że tak się dzieje bo takich syfiarzy jak wy trzeba
gnębić


wszelkimi dostępnymi sposobami


Busiarzy zadnymi sposobami nie wytepisz idioto bo maja sprawne busy i
ITD nie moze sie ich doczepic


przyjdzie recesja zginłe busy rozlecą się do końca


buhahahaahahahahahaha juz nie raz mialy sie rozleciec a jezdza i jest
ich coraz wiecej

 a PKP dostanie kolejne miliony dotacji

ciekawe z czego jak rzad nie bedzie mial na emerytury i renty

aron

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Nadzór nie wpuścił na tory giganta


| UTK - beton i to zbrojony. Po jakiego grzyba im wiedzieć, czym zamierza
| prywaciarz jeździć? Wydawało mi się do tej pory, że to pojazdy szynowe
| się dopuszcza do ruchu, a nie przewoźników.

| Nie prościej przeczytać przepisy niż 'mi sie wydawało'?

W dodatku kiedyś Veolia dostałą od UTK szansę w postaci jednego roku na
skompletowanie taboru, ale ją olała. W tym wypadku UTK okazał się
całkiem zwyczajnym urzędem, a nie betonem.


http://www.utk.gov.pl/pstr/pdf/licencje1.pdf - gdzie tu masz Veolię i
cofnięcie licencji?

A tak odnośnie tej sytuacji, to PKS-owi Zielona Góra też powinni cofnąć
licencję na przewóz osób. Taboru żadnego też nie posiada.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Nadzór nie wpuścił na tory giganta
Mariusz W. napisał(a):


A tak odnośnie tej sytuacji, to PKS-owi Zielona Góra też powinni cofnąć
licencję na przewóz osób. Taboru żadnego też nie posiada.


Już wieku temu, zdaje się, cofnęli (coś na PMK na ten temat było)...

Co do Veolii - opierałem się na informacji z artykułu.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Nadzór nie wpuścił na tory giganta


Leschek Jeschke napisał(a):
| Poczynania UTK w tym konkretnym przypadku są również działaniem na rzecz
| utrzymania monopolu PKP.

Firma już po raz kolejny usiłuje zdobyć koncesję, nie posiadając żadnego
taboru (ani nawet nie próbowała z jakimkolwiek UM się dogadać w sprawie
wynajęcia chociaż jednego szynobusu). Naprawdę uważasz, że powinna dostać
ją tylko dlatego, że ma na to ochotę?


W kotekście tego zdania proszę, wyjaśnij mi jakim cudem takie
przedsiębiorstwa jak PKS Zielona Góra czy DLA, które posiadają tabor...
autobusowy dostały licencję na przewóz osób bez problemu?

Pozdr
Piottr

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Nadzór nie wpuścił na tory giganta
Piottr napisał(a):


W kotekście tego zdania proszę, wyjaśnij mi jakim cudem takie
przedsiębiorstwa jak PKS Zielona Góra czy DLA, które posiadają tabor...
autobusowy dostały licencję na przewóz osób bez problemu?


Kabym pracował w UTK, to bym Ci wyjaśnił tę wielką tajemnicę, ale
niestety...

Zobacz resztę wiadomości



Temat: czy na transport busem trzeba miec jakas koncesje?
On 14 Sty, 11:54, "Michał" <nom@g.plwrote:


Witam,
do tej pory nie mialem okazji robic takich uslug, auto mam na wlasny uzytek
( firma ) mam okazje zrobic ussluge transportowa - czy mozna poprostu
wystawic f-re na transport czegos tam, majac uslugi transportowe w
dzialalnosci, czy trzeba miec koncesje itp?
Pozdrawiam
Michal


http://e-prawnik.pl/koncesje-i-zezwolenia/licencja-na-przewoz-osob-1,...

MaĹŻo tego, wydaje mi sić na 99% Ă˝e, wykonujŕc zarobkowy transport (w
tym
przypadku osób)  musisz mieă kurs na przewóz osób, a to kosztuje
cholernie
duýo :/

Zobacz resztę wiadomości



Temat: czy na transport busem trzeba miec jakas koncesje?

http://e-prawnik.pl/koncesje-i-zezwolenia/licencja-na-przewoz-osob-1,...

MaĹŻo tego, wydaje mi sić na 99% Ă˝e, wykonujŕc zarobkowy transport (w
tym
przypadku osób)  musisz mieă kurs na przewóz osób, a to kosztuje
cholernie
duýo :/

Witam,
zapomnialem dodac, ze mam na mysli transport ciezarowy a nie osobowy, bez
przyczepy - pakuje cos tam do samochodu, jade i wystawiam f-re usluga
transportowa.
pozdrawiam
MichaĹŻ Trych

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Koniec ze Swiadectwami Kwalifikacji dla kierowcow


A jak to jest z przewożeniem osób:

Weźmy że mam busa 9 os, zabieram znajomych łącznie 9 os,
jakie prawko muszę mieć, jakie badania, jakieś inne papiery?


Jezeli sa to twoi znajomi to wystarczy ci samo prawko z kategoria B
Jesli zas zarabiasz na tym musisz postarac sie takze o licencje na przewoz
osob, co wiaze sie ze zdaniem odpowiedniego egzaminu. Co do badan to nie
wiem, podejrzewam  ze rowniez.

Pozdrawiam

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Sporne linie

Andrzej Soczówka napisał(a) w wiadomości:
<3d5f51a3.441085@news.tpi.pl...

Dziennik Zachodni, 25 lipca 2002 roku
(za www.naszemiasto.pl)

Sporne linie

BYTOM. Kolejny konflikt między firmami komunikacyjnymi


[..]

- Mam wątpliwości, czy firma ma certyfikat kompetencji zawodowej,
wymagany od tego roku - zastanawia się Heine. - My go mamy, a firma ma
licencję na przewóz osób na 50 lat. Ale Meteor broni się.


Jeżeli firma prowadziła działalność przewozową przed 1 stycznia 2002, to w
myśl ustawy o transporcie drogowym ma czas do końca roku 2003 na
dostosowanie się do wymogów stawianych przez w/w ustawę. Czyli Meteor (a
konkretnie conajmniej jeden z członków organu zarządzającego) nawet jeśli
nie ma takowego do tej pory, to ma czas do końca przyszłego roku.
Niech się Heine ugryzie w d**** i doczyta odpowiedni dziennik ustaw.

Paweł Niemczuk, Gliwice

Zobacz resztę wiadomości



Temat: małe pytanko


On Fri, 27 Dec 2002, Adam Radziszewski wrote:
Czy potrzebne sa te dodatkowe egzaminy, kursy do prowadzenia działalnosci
transportowej jesli nie zatrudniam nikogo i jestem firma jednoosobowa?? (nie
zatrudniam nikogo)?


Docelowo każdy taki przedsiębiorca musi mieć licencję na przewozy (osób
lub towarów, odpowiednio), do otrzymania której trzeba spełnić kilka
warunków, m. in. zdać egzamin konieczny do uzyskania certyfikatu
kompetencji zawodowych.

Pozdrawiam,

Alojzy

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Stare zezwolenia, a nowe licencje.


On Sun, 13 Apr 2003, Nieufny wrote:
Chodzi o to, ze
wykonuje zarobkowy przewoz osob pojazdem osobowym (busem) do 9 osob. Od 1997
posiadam dwa zezwolenia - jedno na regularny przewoz osob na terenie
powiatu, drugie na nieregularny przewoz osob na terenie calego kraju.
Niedawno zdalem egzamin panstwowy uzyskajac w ten sposob certyfikat
kompetencji zawodowych. Watpliwosc polega na tym, co jeszcze jest potrzebne
w celu uzyskania licencji. O ile mi wiadomo stare zezwolenia zachowuja
waznosc, ale istnieje koniecznosc ich wymiany na licencje. Nie wiem jednak
jakich formalnosci trzeba dopelnic i jakie dokumenty nalezy przedlozyc przed
organem dokonujacym wymiany tych zezwolen.


Wpisz sobie w google "licencja na przewóz osób", większość znalezionych
stron rozwieje Twoje wątpliwości. Zajrzyj np. tu:

http://www.powiattorunski.pl/index.php?strona=172&jezyk=1

Pozdrawiam,

Alojzy

Zobacz resztę wiadomości



Temat: kolejnego samobója drużyny Tuska
Ensitherum pisze:


Art pisze:
| rząd PO będzie największą porażką po 89 roku
| W rzeczywistości Tusk to kompletny bezideowy pustak otoczony zgrają
| pachołków

jak na dłoni:

"Uważam, że PO to twór sztuczny i pełen hipokryzji. Oni nie mają
właściwie żadnego programu. Nie wyrażają w żadnej  trudnej sprawie
zdania. Nie występują pod własnym szyldem, bo to ich zwalnia z potrzeby
zajmowania stanowiska w trudnych sprawach. To jest oczywiście gra na
bardzo krótką metę. Udają, że nie są partią, a nią są. Udają, że
wprowadzają nową jakość, że są tam nowi ludzie"


Przykład z ostatnich dni :
http://www.wprost.pl/ar/120856/Taxi-bez-licencji/
Gdyby taki kapuściany głąb jak Palikot znał temat to wiedział by, że
przewozem osób
zajmują się nie tylko taksówkarze i nie ma w tym najmniejszego
wykorzystywania
luk w prawie jak napisano w artykule.
Istnieją licencje na przewóz osób które pozwalają prowadzić taką
działalność
samochodem osobowym, busem, autokarem...
Takiemu przedsiębiorcy nie wolno korzystać z postojów taxi, ale w
grupach radio mogą
uprawiać swoją działalność.
Ciekawe czy ten cymbał Palikot zniesie ograniczenia i licencje w innych
dziedzinach
np. prawo wykonywania zawodu lekarza...  no przecież bez takich licencji
będzie
więcej konowałów i CENY SPADNĄ ! To samo z prawnikami...  szkoda gadać.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: publiczna pochwała dla ELE taxi
Witam , Jest tylko taka mała uwaga- A klasa  w ELE
TO NIE JEST TAKSÓWKA
tylko okazjonalny przewóz osób!
I w zwiazku z tym - powinni zawierać umowę na przewóz , ustalając kwotę
przed odbyciem kursu. Oni nie muszą mieć taksometru!. Kierowcy nie posiadają
licencji na przewóz osób TAXI . Nie są egzaminowani względem znajomości
miasta itp.
pozdrawiam Adam.
ps.
to takjakby wynająć taki mały "autobus" na dojazd z Marszałkowskiej  na
Nowy Swiat  (na przykład oczywiście).
Zobacz resztę wiadomości



Temat: licencja taxi
witam :)

Jaki okres czasu nalezy posiadac prawo jazdy aby moc ubiegac sie o licencje
na przewoz osob taksowka miejska ?

Ustawa o transporcie drogowym z 6 wrzesnia 2001 r mowi ze:

"Art. 6. 1. Licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką udziela
się przedsiębiorcy, jeżeli:

c) posiadają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu
drogowego taksówką, potwierdzonego zdanym egzaminem, lub wykażą się co
najmniej 5-letnią praktyką w zakresie wykonywania tego transportu; przerwa w
wykonywaniu transportu drogowego nie może być dłuższa niż kolejnych 6
miesięcy z przyczyn zależnych od nich."

Czyli albo musze miec praktyke w przewozach taxi (czyli robic to juz od
kilku lat) albo zdac panstwowy egzamin ze szkolenia. Tylko kiedy moge
przystapic do tego egzaminu ? Jak dlugo musze posiadac prwo jazdy. Nie jest
to chyba tak ze kierowca z kilkumiesiecznym doswiadczeniem zaczyna pracowac
jako przewoznik osob ?

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Prawnik dla każdego
Na przykład przewodnikiem turystycznym może być tylko osoba z licencją.
Zlikwidować (jestem ZA!), taksówkarzem - z licencją (ale przewóz osób może
świadczyć każdy - mam przykład w Warszawie - nie wiem, czy jestem za??? na
taksiarzy z licencją mam bat i ceny maksymalne, a na tych innych nic!). Nic mnie
nie obchodzi, jak jest w innych krajach, bo to zupełnie nieadekwatne, mamy
warunki polskie i w tych działamy. Zobacz resztę wiadomości



Temat: Taksówkarze zablokowali Warszawę
Dlaczego protestują? Ano dlatego że taksówkarz musiał, przejść kurs na taksówkarza (topografia, BHP, zagadnienia kodeksu pracy, regulamin miejski dot. taxi), zdać egzamin, zamontować i zalegalizować taksometr, przejść badania psychotechniczne (tzw. zawodowe prawo jazdy), zamontować kasę fiskalną, uzyskać ŚWIADECTWO NIEKARALNOŚCI, uzyskać licencję. A przewóz osób: musi posiadać prawo jazdy kat.B i tyle!!!!
Różnica? Ano Taksówką można wjechać do centrum, jeździć pasami wydzielonymi, dostać paragon fiskalny ze wszystkimi danymi z kursu(godzina i data przejazdu, ilość kilometrów przejechanych, taryfa na której był wykonany kurs).
Przewóz osób: Może jechać jak mu się chce, może być karany (np pedofil który bedzie skazany prawomocnym wyrokiem może wozić wasze dzieci do szkoły, przedszkola) nie wjedziecie do centrum, nie możecie jechać wydzielonymi pasami dla busów i taxi itp.
Poczekaj jak trafisz na jakiegoś pedofila który będzie zawoził twoje dzieci do przedszkola lub szkoły, zobaczymy jak coś się stanie z twoimi dziećmi albo z tobą bo kierowca był karany za napady rozbujnicze. Nie po to są licencje żeby były! TO DLA WASZEGO BEZPIECZEŃSTWA I MOŻLIWOŚCI REKLAMACJI!!!! Teraz sami wybierajcie Tanie ale ryzykowne czy droższe a BEZPIECZNIEJSZE!!!!
Zobacz resztę wiadomości



Temat: Uniewinnienie taksówkarza z Okęcia - już ostate...
Prawo górą!
"Obrońca Ch. Jerzy Szaniawski przekonywał, że taksówkarz miał licencję na
przewóz osób na terenie całego kraju, a ograniczenie jego działalności mogło
wynikać tylko z ustawy."

Tak jest, wolność prowadzenia działalności gospodarczej należy się każdemu,
nawet jeśli jest (tutaj dowolny epitet) taksówkarzem.

Najpierw zajmiemy się przestrzeganiem podstawowych zasad, żeby ludzie zrozumieli
na czym stoją, a potem zabierzemy się za złodziejskich taksówkarzy. Mam
nadzieję, że prezes portu lotmniczego zrozumiał lekcję.

> Bo mnie na logikę (a zaliczyłem ją
> przyzwoicie) wychodzi że z tego wynika że ustawa jest po części
> niekonstytucyjna jako że Konstytucja ma zdaje się przerwszeństwo?

Ustawa OIDP mówi, co się dzieje na lotnisku, a inna ustawa mówi, że obowiązuje
wolność prowadzenia działalności gospodarczej. W tej sytuacji uznano, że
porządek na lotnisku nie może odbywać się kosztem osoby prowadzącej działalność
gospodarczą tylko na podstawie domniemania, że taksówkarze kradną i robią problemy.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Taksówkarze 3 marca zablokują stolicę
Przewozy osób też muszą mieć licencję. Różnica jest taka, że taksówkarz porusza się w wyznaczonym obszarze, może mieć dane do bezpośredniego kontaktu (numer telefonu) na samochodzie i może korzystać z postoju dla taksówek. Z kolei licencja na przewóz osób jest wydawana na kraj lub międzynarodowo i nie można "podszywać" się pod taksówkę.

Przewóz osób to głównie busy i autobusy.

Przedmiotem protestu są natomiast "przewoźnicy", którzy jeżdżą na czarno, bez żadnej licencji i uprawnień. Zobacz resztę wiadomości



Temat: 50 złotych za trzaśnięcie drzwiami u przewoźnik...
Ludzie czy wy nie rozumiecie, że on to robi zgodnie z prawem(jeśli
ma w samochodzie cennik i licencję na przewóz osób). O to chodzi
żeby tak nie wolno było robić, a nie dywagacje czy ktoś by zapłacił
czy nie i czy by wezwał policję albo coś innego. Ciekawy jestem czy
tobie jako klientowi TAKI-ego by się chciało latać po sądach? Że nie
wspomnę że w przypadku takiego kursu i wzywania policji tracisz dużo
czasu. A policjant i tak ci powie, że ty jako klient masz obowiązek
poprosić o cennik jak go nie widzisz i to ty nie on zostaniesz
potraktowany jako ktoś kto chce nie za[płacić za usługę(tak jest
wiem to z doświadczenia, jak trafisz na niezłego TAKI-ego to nie
będziesz dzwonił po policje on sam cie tam zawiezie). Czy takie
sprawy trafiały do sądu nie wiem i jak to w sądzie mogłoby wyglądać
też nie wiem. Wiem jedno TAKI jak bedzie miał dwóch lub trzech
klientów dziennie którzy mu zapłacą bydzie miał wieksze utargi od
uczciwego taksówkarza i to dużo większe. A myślę, że tych co mu nie
zapłacą może spisac na straty wynikające z jego ryzyka zawodowego.
Taki morał. A jedyne wyjście jest takie, że trzeba poprawić prawo. Zobacz resztę wiadomości



Temat: 50 złotych za trzaśnięcie drzwiami u przewoźnik...
Czy ty człowieku nie kumasz? Licencja na przewóz osób jest ważna
nawet jak przewoźnik ma 1000 zł za kilometr bo prawo tego nie
zabrania. Jakie łapówki? Chcesz licencję to ją robisz i masz. nie
rozumiem cię nie myślisz logicznie. Jeszcze raz ci mówię że mamy
durne przepisy a ty swoje. Zobacz resztę wiadomości



Temat: Morskie Oko: Koń wiozący turystów padł z przemę...
los777 napisał:
uwierzcie panu góralowi nie opłaca się zajeżdzać na śmierć konika dla 5zł, bo
konik kosztuje kilkanaście tyś...


Mówisz o rzeczach, na których się nie znasz. Nawet konia sportowego pełnej krwi
można kupić już za kilka tysięcy złotych. Konia do powozu góral kupi (policz ile
osób wiezie x 40 zł x liczba kursów) z utargu z jednego dnia i jeszcze mu
zostanie miła sumka.
Moim zdaniem powinno się ograniczyć liczbę przewożonych osób do 10-12 (ktoś im
wydaję chyba licencję na przewóz osób) lub - co byłoby najlepszym rozwiązaniem -
zastąpić powozy konne busikami z napędem elektrycznym w stylu melexów.
One też coś kosztują, ale nie wierzę, by się nie znaleźli chętni.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: przewoz osob - biznes
polskatimes.pl/fakty24/37509,nie-bedzie-mial-kto-wozic-pasazerow-bo-beda-licencje,id,t.html
" Po serii wypadków polskich autokarów Ministerstwo Infrastruktury postanowiło
zreformować szkolenie zawodowych kierowców. Ci, którzy po 10 września zdadzą
egzamin na prawo jazdy, będą musieli dodatkowo zdobyć licencję na przewóz osób.
- Czemu to ma służyć? Przecież łatwiej podnieść poziom kursów, a nie mnożyć
papierki - denerwuje się Sebastian Gielniak z Białogardu w woj.
zachodnio-pomorskim, który przygotowuje się do zawodu kierowcy.

Zgodnie z rozporządzeniem resortu kandydat do prowadzenia autokaru po zdanym
egzaminie na kategorię D będzie musiał dodatkowo zapłacić 10 tys. zł za
260-godzinny kurs zakończony egzaminem. W programie: nauka poślizgów
kontrolowanych, gwałtownego hamowania jazdy po ostrym łuku i w górach. Oprócz
tego drogowy savoir-vivre, w tym m.in. podawanie napojów pasażerom, pomoc przy
wyjmowaniu bagażu, udzielanie odpowiedzi na pytania o czas podróży.

Pomysł ministerstwa oburzył tych, którzy nie zdążą zdać egzaminu przed 10
września. W Polsce co miesiąc egzamin na zawodowe prawo jazdy zdaje od 480 do
530 osób/..../"

Zwracam uwage na ostatnie zdanie... - to do w357. A do autora watku caly artykul. Zobacz resztę wiadomości



Temat: Licencja na przewóz osób a konkurencja na trasie
Licencja na przewóz osób a konkurencja na trasie
Rozważam uruchomienie regularnych przewozów osób na trasie powyżej 100 km. Czy
licencja na taki transport może nie zostać przyznana z powodu zagrożenia dla
istniejącej na tej trasie konkurencji? Wiem, że decyzja o przyznaniu licencji
jest poprzedzona analizą rynkową, ale czy wynik takiej analizy jest
rozstrzygający - chodzi mi o to, jak to wygląda w praktyce.
Zobacz resztę wiadomości



Temat: chcem otworzyc firme zajmujaca sie przewozem osób
dcio- do wykonywania KAZDEGO przewozu zarobkowego jest wymagana licencja na przewoz osob, nawet jesli bys chcial wozic kogos smartem ;)(taksowki robia inne licencje niz potrzebna do wykonywania transportu o ktorym wspomina kolega wyzej).

A "idiotyczny" kurs nie jest taki zly o ile ktos zielony wchodzi do zawodu.

A zabezpieczenie o ktorym mowa to na pierwszy samochod 9 tys EUR (moze byc bilans, wykaz srodkow trwalych, wyciag z rachunku bankowego itd itp). Wszystkie informacje mozna znalezc w necie. Zobacz resztę wiadomości



Temat: Nocne połączenia Otwock-Warszawa !!!!!!
To ja Ci powiem:

1) załozyc społkę i zarejestrowac w KRS-ie albo zarejestrować się jako osoba
fizyczna prowadzaca działalność gospodarczą;
2) Złozyć wniosek o NIP i deklaracje co do sposobu rozlicznia sie z fiskusem u
Naczelnika Urzedu Skarbowego;
3) kupić albo wziąć w leasing albo wynająć co najmniej 3 busy merole sprintery
CDi (2 na trasę, 1 rezerwa);
4) zarejestrować busy;
5) kupić i zrejestrować co najmiej 3 kasy fiskalne do busów;
6) uzyskac licencję na przewoz osób od starosty;
7) zatrudnić kierowców;
8) podpisać umowy na korzystanie z przystankow;
9) uzyskac pozwolenie na prowadznie regularnych przewozów osób na trasie Otwock-
Warszawa-Otwock u marszałka województwa;
10) rozwiesić rozklady i jeździć;
11) dobrze sie zareklamować;
12) zbudować sobie armię stałych klientów;
13) modlić się, zeby straty powstałe w wyniku demolki busów i ich zarzygania
przez naprutych pasażerów nocnych były przynajmniej równowazone przez dochody z
biletów.

Reszta to pestka; a podany przeze mnie plan, to plan minimum. O pierdołach typu
badania, rekrutacja, ksiegowość, przeglady techniczne, kontrole na trasie nie
piszę, bo po co ;)

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Taxi, nie taxi
Taxi, nie taxi
We wrześniu spółka Adart straciła miejską licencję na przewóz osób. Dziś
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie rozstrzygnie, czy odbyło się to
zgodnie z prawem.

- Czekamy z niepokojem na ten wyrok - mówi Artur Oporski, dyrektor korporacji
Ele Taxi współpracującej z Adartem i członek stowarzyszenia zrzeszającego
przewoźników. - On pokaże, czy przewoźnicy w tym mieście będą mogli w ogóle
funkcjonować.

Przypomnijmy - we wrześniu Samorządowe Kolegium Odwoławcze uznało, że
przewoźnicy nie mogą wozić pasażerów na takiej samej zasadzie jak taksówki,
tylko świadczyć usługi okazjonalne (np. wozić do ślubu). Protestujący
przewoźnicy zablokowali wówczas warszawskie ulice, a Adart musiał zakończyć
współpracę z Ele Taxi.

Stowarzyszenie zrzeszające przewoźników skierowało sprawę do WSA, a Ele
złożyło także skargę do Komisji Europejskiej oraz Trybunału Konstytucyjnego.

Ele i Adart znalazły tymczasowe wyjście z sytuacji - Adart podpisał umowę z
inną firmą przewozową posiadającą licencję i dalej jeździ dla Ele, choć to
mało opłacalne. Takie rozwiązanie jest zgodne z prawem, co potwierdza p.o.
dyrektora Biura Działalności Gospodarczej i Zezwoleń Urzędu Miasta Joanna
Tymińska.

Dziś WSA może podtrzymać lub uchylić decyzję SKO.

- Jeśli wyrok będzie niekorzystny, to odwołamy się od niego do Naczelnego Sądu
Administracyjnego -zapowiada Oporski.
/rzeczpospolita/
Zobacz resztę wiadomości



Temat: Zagraniczne pociągi odjadą z Centralnego
Zagraniczne pociągi odjadą z Centralnego
1 stycznia skończył się monopol polskich przewoźników na przewozy po
kraju. W całej Unii Europejskiej obowiązuje wolny rynek usług
kolejowych i PKP może się spodziewać groźnej konkurencji.

Jak nieoficjalnie wiadomo, wniosek o przyznanie licencji na przewóz
osób złożył w Urzędzie Transportu Kolejowego niemiecki Deutsche
Bahn. Przewoźnik znany z punktualności, czystości i niezawodności, a
więc tego, czego przeważnie brakuje polskim pociągom. Niewykluczone,
że w ślady Deutsche Bahn pójdzie francuski RER, włoskie Ferrovie
Italiane.

Złamanie monopolu polskich kolei to ulga dla kieszeni pasażerów.
Konkurencja wymusi bowiem na PKP obniżkę cen biletów, obecnie bardzo
drogich. Być może alternatywą dla InterCity przestanie być
przepełnione, często niedogrzane i potrafiące się spóźniać
InterRegio, a nowoczesny, schludny i estetyczny skład Deutsche Bahn.
A ceny biletów mogłyby spaść nawet do 20 proc.!
www.polskatimes.pl/warszawa/aktualnosci/205638,zagraniczne-pociagi-odjada-z-centralnego,id,t.html
Zobacz resztę wiadomości



Temat: Transport z wszystkiech województw. NL-Pl. PL-NL
Transport z wszystkiech województw. NL-Pl. PL-NL

OBSŁUGUJEMY WSZYSTKIE WOJEWÓDZTWA W POLSCE I CAŁĄ HOLANDIĘ. JESTEŚMY FIRMĄ
TRANSPORTOWĄ Z LICENCJĄ NA PRZEWÓZ OSÓB.

Zabieramy Cię z Polski i zawozimy pod drzwi w Holandii, Belgii!

Aby zamówić transport skontaktuj się z nami pod numerem:


Polska tel:
782 352 816 lub 507 643 557
(można dzwonić w każdy dzień tygodnia od poniedziałku do niedzieli do godziny
22:00)

- jeżeli nikt nie odbiera albo nie chcesz dzwonić możesz wysłać sms-a
oddzwonimy, proszę tylko napisać swoje województwo i datę wyjazdu

Holandia tel.: +31 645493897

Gadu-Gadu: 11268940

KOMFORTOWE BUSY - PRZEWOZY ZORGANIZOWANE W BUSIE JADĄ OSOBY Z PODOBNEGO REJONU
CO ZAPEWNIA SZYBKI DOWÓZ DO CELU!

Zapewniamy komfort i bezpieczeństwo podróży. Przekonaj się, że warto
podróżować tylko z nami!.

Wyjazdy w różne dni tygodnia w zależności w od rejonu Polski.

Ceny za przejazd w zależności od województwa.
Zobacz resztę wiadomości



Temat: organizacja imprez turystycznych - pytanie?
ojoj na tym blogu Pan Cybula troszke się zagalopował i minał z
uprawnieniami, bo, żeby zorganizowac transport na sylwestra
odpłatnie jak mniemam, należy posiadac licencję na przewóz osób
krajową lub zagraniczną :))
A w kwestii twojego pytania, ustawa o turystyce ( jeszcze ciągle
ważna) mówi, ze mozesz jesli jesteś organizatorem z licencja, masz
kosciół i robisz dla swoich wyznawców, lub członków stowarzyszeń
bądz szkół..Oczywiście non profit :))

Pozdrawiam
uff to tyle :)) Zobacz resztę wiadomości



Temat: organizacja imprez turystycznych - pytanie?
akademiapilotow napisała:

> ojoj na tym blogu Pan Cybula troszke się zagalopował i minał z
> uprawnieniami, bo, żeby zorganizowac transport na sylwestra
> odpłatnie jak mniemam, należy posiadac licencję na przewóz osób

"Minął się z ..." na pewno autor powyższego cytatu.
Pan dr Cybula definiuje pojęcie IMPREZY TURYSTYCZNEJ na którą muszą
składać się co najmniej DWIE świadczone przez organizatora usługi (a
nie JEDNA, np. transport na Sylwestra) - I TYLKO TYLE!
I druga sprawa: Żeby B.T. MOGŁO ZORGANIZOWAĆ transport na Sylwestra
(czy na inny przewóz) wcale NIE musi posiadać KONCESJI NA PRZEWÓZ
OSÓB! Tę USŁUGĘ może sobie KUPIĆ u przewoźnika który taką koncesję
ma i usługę ZREALIZUJE. Zobacz resztę wiadomości



Temat: Koniec wspólnego biletu miesięcznego MZK Tychy ...
radexior napisał:

> Tylko potrzebuje nyskę albo innego Sprintera.
> Chcę otworzyć prywatną linię nocną Tychy-Katowice w weekendy. Jeździłaby z
Kato
> wic do Tychów o 1:00 i 2:00 (z Tychów 0:30 i 1:30). Przejazd 4zł i fajno.

Życzę powodzenia w walce z biurokracją (certyfikat kompetencji, licencja na
przewóz osób, zezwolenie na obsługę linii, skoordynowany przez marszałka
rozkład jazdy, itp., itd.) :-)

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Co dzieje się w MPK - będzie STRAJK?
Co dzieje się w MPK - będzie STRAJK?
dziś od samego rana kadra kierownicza pilnowała aby w MPK nie było strajku,
tak się boją panicznie, że nie pacząc na koszty tylu zrobili "OBSERWATORÓW",
że co druga osoba w administracji to osoba funkcyjna, zrobiono z zakładu obóz
pracy, mając gdzieś prawo pracy, dla nie posłusznych zakładają w drzwiach
szyby przeźroczyste a dla siebie drzwi z wyciszeniem, aby w spokoju prowadzić
przesuchania sprawdzonych informatorów.Rada Nadzorcza zaś na przekręty ,
które dokonują się w przedsiębiorstwie odpowiada, że to nie "JEJ SPRAWA" bo
jak można nazwać udzielenie licencji na przewóz osób osobie drugiej czy też
zakup autobusów nie spełniających wymogów specyfikacji , brak ABS.CZY STRAJK
BĘDZIE - nie znają dnia ani godziny? Zobacz resztę wiadomości



Temat: Nie będzie prywatyzacji kieleckiego MPK
"Za kapitałem stoji solidarność" - na głowę upadłeś wypisując te brednie ,
przeczytaj dzisiejszą wyborczą jak tw. przewodniczący opzz były wielki radny
handlował i nadal handluje pracowników, jak się od lat układa z prezesami jemu
wszystko wolno, członek opzz jest nietykalny - oczywiście ten wtajemniczony,
nie mówiąc już jak pan ten korzystał z zakładowej licencji na przewóz osób i
włos z głowy mu nie spadł, za co teraz ma zapłacić około 4 tys. złotych i mimo
wyroku prawomocnego dalej nie płaci to jest twój komunistyczny związkowiec. Zobacz resztę wiadomości



Temat: Opozycja podsumowuje pół roku nowego marszałka
A jeszcze jedno. Dolny Śląsk jako pierwszy dostał licencję na przewozy osób. To
znaczy że inne województwa nie mają. Wiem że tylko dolnośląskie ma swoją
samorządową spółkę kolejową. Skoro Wild twierdzi że wszystkie województwa
złożyły już zamówienia to po co im te szynobusy? Zobacz resztę wiadomości



Temat: iCar rzuca rękawicę taksówkom
LICENCJA NA PRZEWÓZ OSÓB JEST POTRZEBNA I PŁACIMY ZA NIĄ TYLE SAMO W
> URZĘDZIE MIASTA CO WY, TAKSÓWKARZE, TAK SAMO MUSIMY CZEKAĆ NA JEJ
WYDANIE - żeb
> y
> ją dostać potrzebne są takie same wymagania jak dla Was,
taksówkarzy z wyjątkie
> m
> egzaminu !!!!!

Weź przestań pier.... głodne kawałki.
Myślisz,że w ten sposób zachęcisz potencjalnych klientów do
korzystania z icara.
Zobacz resztę wiadomości



Temat: Kto wygra wojnę o pasażera?
Pani Anno nie watpie że czyta pani gazety ale w to że jest pani
prawnikiem już tak. Jeśli znala by pani przepisy to wiedziałaby pani
że tylko licencję taxi dostaje sie w takiej postaci że wozi się ja w
pojezdzie ( taxi jest tylko małym dodatkiem do ustawy o transporcie
drogowym) natomiast wszyscy inni przewożnicy tj busy, autobusy,tiry
oraz przewoznicy osób samochodami osobowymi dostają również licencje
ale dodatkowo na każde auto muszą posiadać odpis z tej licencji
który wożą w aucie.nie bez powodu tak jest skonstruowana ustawa o
transporcie. ustawa ta stanowi głównie o licencji na przewóz osób
(czyli takiej na jakiej jerzdzą w icarze) oraz na przewóz rzeczy.
Jak juz wspomniałem wczesniej licencja taxi jest specyficzna bo jest
na daną gminę a licencja na przewóz osób jest na cały kraj. To że
nazwala pani to obejsciem prawa świadczy raczej o pani związkach z
taksówkarzami a zaprzecza posiadaniu wiedzy prawniczej!!!! Zobacz resztę wiadomości



Temat: Taksówkarze grożą strajkiem
Z iCarem jest tak, że część osób jest zatrudniona na zlecenie (tak zatrudniali na samym początku) i w tej sytuacji 30% tego, co ujeżdżą oddają szefom. reszta jest opodatkowana normalnym podatkiem wg skali. Reszta (teraz już chyba tylko tak zatrudniają) jest na podstawie działalności, ale część to też wyrobnicy, jeżdżą pod kimś.
ICar oczywiscie musi posiadać licencję,a le nie taką jak nprzy taxi. Jest to nic innego jak kopia licencji na przewóz osób kosztująca koło 50 zł, więc jest tańsza niż dla taxi.
Druga sprawa to uwaga do księgowego. Przy 7 % vacie można odliczać Vat od faktur zakupowych. Jeśli wydaje Ci się, że w przypadku taxi to tylko paliwo to jesteś w błędzie. To także myjnia (iCary jeżdżą często brudne, a w korporacjach o czystość trzeba dbać), serwis samochodu, abonament, akcesoria, koszty telefonu, materiały biurowe, więc jest co odliczać.
Tak na prawdę taxi mogłoby taniej jeździć nocą, co zresztą już jest wprowadzone. (Obnizka 30% na kursie spowoduje mniej więcejtaką samą cenę jak icar.) Zobacz resztę wiadomości



Temat: Dramatyczne sceny w autobusach nocnych
super to zlikwiduj monopol!
zapomniales kolego dodac ze w Krakowie jest monopol na miejskie uslugi transporu
osob - przystanki naleza do jednej firmy i koniec, za naruszenie zakazu
parkowania na przystanku/brak licencji na przewoz osob itp. policja i straz
miejska nakladaja drakonskie kary, sad grodzki i te sprawy
wiec nie pieprz kolo jak g... wiesz Zobacz resztę wiadomości



Temat: Ogórek
proponuje zrzutke
nie sadze aby kosztowal wiecej niz kilka tysiecy - proponuje zrzutke - mysle ze
forumowicze byliby w stanie go kupic - tylko kto pokryje remont :) ?? :(
ps.
w razie czego mozna go eksplaatowac pod moją firmą ( mam licencje na przewoz
osob - kerowca tez by sie znalazl - zreszta ja mam nawet kategorie D ale nie
robilem aktualnego swiadectwa kwalifikacji)
mozna by nim potem jezdzic np. na trasie 428
Zobacz resztę wiadomości



Temat: .......Kontrola autobusów z dziećmi na kolonie
.......Kontrola autobusów z dziećmi na kolonie
I mandaciki ...Kontrole prowadzili inspektorzy transportu drogowego,
policjanci i celnicy. Wysokość kar i mandatów może przekroczyć 25 tys. zł

Wspólnie przeprowadzili 33 kontrole autobusów komunikacji regularnej oraz
przewożących dzieci na letni wypoczynek. - Wszczęto 18 postępowań dotyczących
naruszenia przepisów - powiedział nam Michał Pierzchał, naczelnik Wydziału
Inspekcji Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Ruchu Drogowego w Krakowie. -
Zatrzymano pięć dowodów rejestracyjnych pojazdów, w siedmiu przypadkach
brakowało wszystkich wymaganych dokumentów, stwierdzono też fałszowanie
tachografu, brak licencji na przewóz osób i cztery przypadki naruszenia
przepisów w zakresie czasu pracy kierowców.

Kontrole były prowadzone także przy użyciu kamery w nieoznakowanych
samochodach, co pozwoliło wychwycić dwa przypadki zatrzymywania się autobusów
poza wyznaczonymi przystankami. W sumie wysokość nałożonych kar i mandatów
może przekroczyć 25 tys. zł.

Wczorajsza kontrola prowadzona była w ramach europejskiej akcji "BUS",
organizowanej od 10 do 16 lipca we wszystkich państwach członkowskich Unii
Europejskiej. (GEG)

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Policjo, zajmij się b.niebezpiecznymi busami VIKI
szanowna "niezorientowana" .jak widze jest Pani naprawde niezorientowaną osobą
w materii udzielania zezwoleń na obsługiwanie połączeń regularnych
międzymiastowych.kazdy kto posiada licencje na przewóz osób w transporcie
krajowym moze sie starac o uzyskanie zezwolenia na połączenia regularne czy to
będzie radom -warszawa czy radom-lubliin itp. itd.tylko musi spełnic
odpowiednie warunki tj.:zachować odległości czasowe pomiędzy istniejącymi
przewożnikami,posiadac odpowiedni tabor.myśmy spełnili te warunki i dlatego
otrzymaliśmy zezwolenie.to ze Pani pisze że "opanowaliśmy Radom"to też nie jest
prawdą a przykładem może byc inna firma która będzie obsługiwała linię radom-
warszawa od początku grudnia.mimo krytycznej oceny naszej firmy pozdrawiam
Panią serdecznie i zapraszam do korzystania z naszych usług.Państwa uwagi
pomogą nam wyeliminowac nieprawidłowości i przyczynią sie do podniesienia
jakości naszych usług.jeszcze raz dziękuję za wszystkie uwagi !!!! Zobacz resztę wiadomości



Temat: O co chodzi z Tele Taxi?
Tele Taxi jest korporacja taksówkową. Każdy z TAKSÓWKARZY ma własą licencję na
przewóz osób, mają działalność gospodarczą, kasy fiskalne, płacą podatki itp.
Te samochody , które jeżdzą po mieście z zaklejonym literami TELE , sa to
przwozy osób podpięte do tej koroporacji, tzn. korzystają z tego samego pasma
radia i kontaktu z centralna i dyspozytorki wydaja im tak samo zlecenia. Przez
jakiś czas , do momentu prawnego zakazania tego korporacjom ELE i Tele były te
samochody podpięte pod licencję prezesa czyli jednej osoby. jakiś czas temu
była dość duża walka o to i zostało im to zakazane , jako działanie nieuczcie.
Właściciel TELE obszedł ten zakaz w spsob opisany przez was powyżej. Kazał
pozakleiac logo korporacji na przewozach , ale w taki sposób, żeby było ono
czytele i widoczne. W ten spsób wilk syty i owca cała.

pozdrawiam Zobacz resztę wiadomości



Temat: Nasze taksówki nie muszą być rozklekotane
Licencja na przewóz osób nie uprawnia do przewozów taksówką. Przedsiębiorcy,
którzy posiadają licencje na krajowy lub międzynarodowy przewóz osób, ale nie na
taksówkę nie mogą działać jako taksówki. Dlatego też nie wolno im:
- umieszczać i używać w samochodzie taksometru,
- umieszczać na dachu lamp lub innych urządzeń technicznych,
- umieszczać na pojeździe oznaczeń z nazwą, adresem i telefonem przedsiębiorcy.
Tego typu obostrzenia są wynikiem nagminnego podszywania się przedsiębiorców,
którzy prowadzą zarobkowo samochody osobowe pod taksówki. Wówczas ci
pseudotaksówkarze zamiast napisu TAXI umieszczają np: TAKI, lub T4Y...( napis
TAXI ma być w kolorze czarnym
na białym lub żółtym tle - za napis w kolorze białym na czarnym tle ITD odebrało
mi dowód rejestracyjny )
Taksówka powinna posiadać hologram z nr. licencji w prawym górnym rogu szyby
przedniej, oraz numer licencji z godłem Szczecina na przednich drzwiach ( jakoś
tych oznaczeń nie widziałem oprócz pseudochińszczyzny ).
Proponuję poczytać Dziennik Ustaw z 2004 roku nr. 204 poz.2088 przed
wychwalaniem tych wspaniałych ,,taksówek". Zobacz resztę wiadomości



Temat: Rząd wyciagnie dodatkowe 10 tys zł od kierowców
Rząd wyciagnie dodatkowe 10 tys zł od kierowców
Czyzby lobby szkolenia kierowców było z PO.Swoim musi sie zyć
lepiej.Obniżamy podatki itd własnie widzimy

Rząd wyciągnie od kierowców dodatkowe 10 tys. zł.?
ms, IAR2008-08-21, ostatnia aktualizacja 2008-08-21 11:40
Ministerstwo Infrastruktury postanowiło zreformować szkolenie
zawodowych kierowców - pisze dziennik "Polska". Ci, którzy po 10
września zdadzą egzamin na prawo, będą musieli dodatkowo zdobyć
licencję na przewóz osób.

Zgodnie z rozporządzeniem resortu kierowca po zdanym egzaminie na
kategorię D, będzie musiał dodatkowo zapłacić 10 tysięcy złotych za
260-godzinny kurs zakończony egzaminem. W programie znalazła się
nauka poślizgów kontrolowanych, gwałtownego hamowania jazdy po
ostrym łuku i w górach. Oprócz tego drogowy savoir-vivre, podawanie
napojów pasażerom, pomoc przy wyjmowaniu bagażu czy udzielanie
odpowiedzi na pytania o czas podróży.



Pomysł ministerstwa oburzył tych, którzy nie zdążą zdać egzaminu
przed 10 września. Przeciw zaostrzeniu przepisów protestuje też
Sławomir Kostjan, wiceprzewodniczący Rady Zrzeszenia
Międzynarodowych Przewoźników Drogowych. Mówi, że 23 lipca
Zrzeszenie poprosiło ministerstwo, żeby nie wprowadzało w życie
rozporządzenia, ale dotąd nie dostało odpowiedzi .
Zobacz resztę wiadomości



Temat: Przewozy busami - Transtravel
amelio! trochę wiary.Istniejemy na rynku 4 lata.Jeżdzimy do 6 razy dziennie.Mamy
setki stałych klientów.Zapytaj o opinię np w biurze podróży Pagart (przy
PKP)Zadzwoń ,złóż rezerwację i o nic się nie martw.#,5 godziny i jesteś na
miejscu.Mamy licencję na przewóz osób kraj i zagranica a nie jak niektórzy
głośno się nazywający przewożnicy co busa od vana nie odróżniają. Zobacz resztę wiadomości



Temat: SKM dostała szynobusy, których nie może mieć
Dnia 21-07-2006 o 09:34:46 Krzysiek K. <kolkryWYTNI@poczta.onet.pl 
napisał:

[ciach]

Basta, kurwamac! UTK przegielo. Urzad nadaje sie do rozwiazania, a  
pracownicy
do wyp&%$lenia na  ziuelona trawke BEZ jakichkolwiek odpraw! Na emeryture  
lesne
dziadki, a nie k... kolej budowac! Wybaczcie, ze mnie ponioslo, ale tak  
przegieli
ze zacytuje w tej chwili fragment mojej rozmowy z urzednikiem UTK sprzed  
ok. miesiaca
w sprawie organizacji imprezy kolejowej z przejazdem promocyjnym. Jak  
sobie przypomne
nazwisko tego urzedasa, to je dopisze, bo mi tak cisnienie skoczylo, ze nie
zamierzam sie juz cackac. Sprawa jest w powijakach, z SKPL nie wyszlo, ale  
chodzi
o sam sens rozmowy.

[...]
UTK - Ale ja z panem nie mam o czym rozmawiac, bo pan nie ma licencji
JA - ok, ale mam zainteresowanego przewoznika, ktory ma licencje
- A co to za przewoznik?
- SKPL
- Co to jest? Nigdy nie slyszalem
- Stowarzyszenie Kolejowych Przewozow Lokalnych z Kalisza. Obsluguja kilka
waskotorowek w kraju.
- Nie rozumiem - to jak chcecie zeby oni byli przewoznikiem? Skoro jezdza  
po torach
waskich, to jak moga po normalnych? Przeciez to tak jakby ktos na karte  
rowerowa
chcial jechac samochodem
- (w myslach: ty %&^%^&$&^@@#%%$!) Prosze pana, ale licencja jest ogolnie  
na przewozy
osob bez wskazania szerokosci toru.
- Aha, no dobrze. Ale jaka oni maja ta licencje?
- No na przewoz osob.
- No dobrze, ale jaka?
- Jak to jaka? Licencje na przewoz osob na terenie Rzeczypospolitej  
polskiej.
- No ale to ona przeciez musi byc jakos ograniczona! To jest niemozliwe.  
Chyba na
konkretny obszar albo linie maja?
- (kolejny raz w myslach: ty $^%&$$@#@#$!) Prosze pana, od kilku lat mamy  
ustawe o
transporcie kolejowym, ktora wprowadzila pojecie licencji bez ograniczen
terytorialnych, jedynie na przewoz towarow i ludzi.
- Aha... No ale to i tak panu nic nie powiem, bo pan nie jest naszym  
partnerem, moze
nim byc tylko i wylacznie przewoznik z licencja, nie mam w sumie o czym z  
panem rozmawiac.
[...]

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
Ja juz mam dosc... SKM i UM Pomorza maja problemy z UTK, a ja bilem glowa  
w mur...
Pod sciane ich!

Zobacz resztę wiadomości



Temat: [GKW] Licencja
Z przyjemnoscia zawiadamiam, ze Stowarzyszenie Gornoslaskich Kolei
Waskotorowych otrzymalo licencje na przewoz osob koleja.

Licencja nr WPO/108/2005 z dnia 25 maja 2005.

Pawel Niemczuk, GKW

Zobacz resztę wiadomości



Temat: [GKW] Licencja
Użytkownik Adam Gerstman napisał:


Słyszałem podobno, że PSMK również się stara o przyznanie licencji na przewóz
osób.


Stary pohamuj się dobrze? NA razie o nic takiego sie nie ubiagamy...
Pozdr.
CAr.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: [Ełk]Koniec pirackich przewozów
 EŁK. Kolejka wąskotorowa nareszcie jeździ legalnie. Po ponad roku starań
udało się miastu wykupić licencję. Problem stanowiła cena, jaką samorząd
musiał zapłacić za jej otrzymanie.

Gdyby negocjacje z Urzędem Transportu Kolejowego nie zakończyły się pomyślnie
funkcjonowanie wąskotorówki, czyli jednego z najważniejszych ełckich zabytków
stanęłoby pod znakiem zapytania.
Kilkaset tysięcy złotych &#8211; tyle Urząd Transportu Kolejowego zażądał za
wykupienie licencji na przewóz osób oraz bagażu kolejką wąskotorową.
&#8211; To jest potężna kwota. Nie byliśmy w stanie jej wyłożyć &#8211; mówi Ireneusz
Dzienisiewicz z Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ełku. &#8211; Przez wiele
lat funkcjonowania wąskotorówki nie udałoby się nam zarobić takiej sumy.
Stawka jak dla InterCity
Problem z obowiązkiem wykupu licencji przez kolejki pojawił się w ubiegłym
roku. Wtedy to okazało się, że ełcka wąskotorówka, podobnie jak wszystkie
istniejące w kraju, przez wiele lat jeździły nielegalnie. Nie posiadały
obowiązkowej licencji.
Dzienisiewicz dodaje, że wąskotorówki zostały potraktowane na równi z takimi
pociągami jak np. InterCity. Musiały zapłacić takie same stawki za licencję.
&#8211; Nie brano pod uwagę, że pociągi osobowe zarabiają nieporównywalnie większe
pieniądze, są nastawione na przewozy pasażerskie. Tymczasem wąskotorówki
działają turystycznie, jako obiekty zabytkowe &#8211; tłumaczy I. Dzienisiewicz.
Zbili kilka zer
Brak licencji mógł spowodować poważne problemy z dalszym funkcjonowaniem
jednej z największych atrakcji turystycznych Pojezierza Ełckiego.
&#8211; Nie mogliśmy zapłacimy tak dużej kwoty &#8211; mówi I. Dzienisiewicz.
Aby być silniejszym partnerem w rozmowach z Urzędem Transportu Kolejowego
samorząd zawiązał stowarzyszenie z zarządcami innych kolejek w kraju. Jest ich
dwadzieścia.
Negocjacje zakończyły się pomyślnie dla wąskotorówek.
&#8211; Zapłacimy 14 tys. zł za licencję, w dwóch ratach. Udało nam się wytargować
kilka zer &#8211; cieszy się I. Dzienisiewicz.
Procedura jej przyznania wymagała spełnienia wielu formalności.
&#8211; Musieliśmy przesłać urzędowi góry dokumentów m.in. zaświadczenia o
wiarygodności firmy, zobowiązanie do nieprzerywania działalności, bilanse,
sprawozdania &#8211; wymienia I. Dzienisiewicz. &#8211; Najważniejsze jednak, że udało się
i kolejka działa już legalnie.
Ełcka wąskotorówka jest jedną z pierwszych w kraju, która uzyskała licencję
bezterminowo.

NIKI
11. Stycznia 2005 20:14

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Z Wegorzewa do Gierłoży (kwatera Hitlera)

I czemu ma logo Dolnośląskich Linii Autobusowych... ?

gdyz formalnym przewoznikiem sa zapewne wlasnie DLA, ktore posiadaja
licencje na przewoz osob.
P.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Jak wygląda sytuacja z Koleją Nadwiślańską??


Warto dodać, iż ostatnio licencję na przewozy osób dostała również firma
wydzielona z CTL - CTL Express.


Nazwa brzmi obiecująco ;)

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Konferencja na temat konkurencji w kolejnictwie

http://www.mi.gov.pl/aktualnosci/1923.html

 Konkurencji w transporcie kolejowym poświęcona była konferencja z cyklu
"Debaty o infrastrukturze transportowej", zorganizowana 9 marca br. w
Centrum Multimedialnym Foksal Warszawie. Uczestniczący w niej podsekretarz
stanu ds. finansowania infrastruktury i restrukturyzacji kolei w
Ministerstwie Infrastruktury Grzegorz Mędza, wskazał na potrzebę współpracy
przewoźników kolejowych w Polsce w celu konkurowania z innymi dziedzinami
transportu. Za bardzo dobry wynik uznał ponad pięcioprocentowy wzrost
przewozów w transporcie kolejowym osiągnięty w ubiegłym roku.

Podczas konferencji zasady regulacji i licencjonowania transportu kolejowego
przedstawił prezes Urzędu Transportu Kolejowego Janusz Dyduch. Zwrócił uwagę
na zmiany w strukturze rynku, dalszą jego liberalizację oraz wzrost udziału
przewoźników w prywatnych. Obecnie w Polsce funkcjonuje 55 przewoźników
kolejowych i 18 zarządców infrastruktury. W 2004 roku UTK wydał 18 licencji
na przewóz osób i 46 na przewóz rzeczy.

Tematami konferencji były również stawki dostępu do infrastruktury
kolejowej, których zmniejszenie zapowiedział prezes PKP Polskie Linie
Kolejowe Tadeusz Augustowski. Nowe stawki dostępu do linii kolejowych będą w
2006 roku niższe o 15 proc. w stosunku do roku 2005, a w latach 2007-2012
nastąpi kolejna obniżka, również o 15 proc.

Wpływ konkurencji na rozwój transportu kolejowego był tematem wystąpienia
prezesa PKP Cargo Józefa Marka Kowalczyka, który przypomniał, że kierowana
przez niego firma dzięki osiągniętym w roku ubiegłym wynikom jest obecnie
drugim przewoźnikiem w krajach UE. O konkurencji w kolejnictwie mówili
również: przewodniczący Komisji Infrastruktury poseł Janusz Piechociński
oraz prezes Railway Business Forum Henryk Klimkiewicz.

Podsumowując spotkanie wiceminister Grzegorz Mędza podkreślił że
liberalizacja rynku kolejowego w Unii Europejskiej stanowi szansę, aby
polskie koleje zajęły znaczącą pozycję na tym rynku. (ss)

Zobacz resztę wiadomości



Temat: licencje
Na stronie utk
http://www.utk.gov.pl/pstr/pdf/licencje.pdf

ukazała się zaktualizowana lista przewoźników, z której wynika, że licencje
na przewóz osób otrzymały spółki CTL Express i Dolnośląskie Linie
Autobusowe.

Zobacz resztę wiadomości



Temat: Jak sie jezdz Transitem
Jeżeli wozi za opłatą, pewnie licencja na przewóz osób (w wersji "samochodem osobowym") pewnie
będzie konieczna.
Vide "Ustawa o transporcie" z października 2001.
Zobacz resztę wiadomości



Temat: Licencja na przewóz osób
Witam,chcialbym zalozyc dzialalnosc zwiazana z uslugami przewozu
samochodem - do slubu, jako szofer itp. Czy wymagane jest jakies zezwolenie
i gdzie mozna sie o nie starac i ile to moze kosztowac?

Fox.

Zobacz resztę wiadomości